התקשרו עכשיו :
074-7145148

רישום פטנט וקניין רוחני אחר בסין ומלחמת המסחר ב- 2019

רישום פטנט וקניין רוחני אחר בסין ומלחמת המסחר ב- 2019

גרף מספר בקשות הפטנט המוגשות בכל שנה – ב- 2011 סין עקפה את ארה”ב ומאז המלחמה על שליטה במסחר גוברת

מאת ד”ר צבי (הווארד) טף 12.2.19

סין לא מספיקה להתפתח לרגע.  כמו פיתוח המסחר היא גם מפתחת בד בבד את הקניין הרוחני.  כעת היא עושה שינויים במערכת הליטיגציה של קניין רוחני, לפחות קניין שהוא מהסוג הטכנולוגי.  מעתה ערעורים במשפטים על פטנטים, פטנטים קטנים (utilty models), זני מטפחים, עיצובי מעגלים מודפסים, סודות מסחריים, תוכנות והגבלים עסקיים יערכו בטריבונות מיוחדות של בית הדין העליון, לפני שופטים ממוקצעים הנתמכים על ידי סגל טכני מומחה לתחום הנדון.  המנגנון החדש יחליף שיפוט מחוזי, שגרם להפלייה נגד גופים מחוץ למחוז.  עיצוב רשום וסימן מסחר ימשיכו להתנהל לפי המתכונת הישנה.  ראו כתבה על כך כאן.  האם אנחנו יכולים להפסיק לדאוג שלא יכבדו את הזכויות שלנו הקשורות לקניין רוחני שלנו, כמו זיוף?  

רבים בתחום הקניין הרוחני אשר מתמחים בסין סוברים שההתמקצעות של סין נועדה להפוך את מערכת החדשנות שלה ליותר יעילה קודם כל כחלק במלחמת מסחר ארוכה נגד ארה”ב, ראו כאן.   אמנם לפי הכתבה יש נסיון להרמוניזציה של הטיפול בקניין הרוחני של סין כדי לשפר את רמת הקניין הרוחני, ובכך למשוך משקיעים זרים.  יתרה מזאת, הכתבה מדווחת כי ב- 2014 היו 65 משפטים של חברות זרות נגד יצרן מקומי, ובכל המשפטים החברה הזרה זכתה! יחד עם זאת נכון להתחלת 2017 זיוף היה עדיין מאד שכיח.   למעשה, גם היום יותר מ- 90% מהזיופים שנתפסים על ידי רשויות המיסים הם סיניים.  הנזק לקניין הרוחני בארה”ב בלבד היה 48 בליון דולרים כבר לפני עשר שנים.

מלחמת המסחר שיש כרגע בין ארה”ב לבין סין היא סממן לכך שהבעיה של אי כיבוד קניין רוחני של זרים לא נפתרה, אפילו ברמה מדינית.  כחלק מרכזי בהפסקת אש של 90 ימים בין הצדדים, שעתידה להסתיים בעוד כחודש, צוותי מו”מ של ארה”ב וסין נפגשים השבוע שוב לדון בכיבוד הקניין הרוחני של ארה”ב.  מדינת ארה”ב טוענים שהסינים אינם סוחרים בהגינות: מכריחים את שותפיהם למסחר לגלות סודות מסחריים או גונבים את הידע.  ראו כתבה על כך כאן.

לצערנו, מערכת המשפט וגופי המסחר בארה”ב אינם מסוגלים לעשות הרבה כנגד מעתיק שיושב בסין, ונראה שהאמריקאים יצטרכו להמשיך לסבול איתנו.   מחשבה שהשיפורים בסין יעזרו למנוע זיופים היא מוטעית.  כפי שהיה בעבר, כדי למנוע העתקה כדאי לדאוג לשותף מקומי לעסק כגון יצרן מקומי.

 

שתף:

מאמרים נוספים

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

הפטנט המאוחד ובית המשפט המאוחד (Unitary Patent and the Unified Patent Court ) הם שני כלים שנועדו לחזק ולהשלים את מערכת הענקת הפטנטים האירופית המרכזית הקיימת כיום. הם יציעו למשתמשי מערכת הפטנטים אפשרות חסכונית להגנה על פטנטים ברחבי אירופה באמצעות הגשת פטנט יחיד.

קרא עוד »
אגרת רישום סימני מסחר

אגרת רישום סימן מסחרי

סימני מסחר מהווים סמלים המזוהים עם מוצר, שירות או בית עסק מסוים, ומספקים אמצעי זיהוי חשוב המוגן בחוק כקניין רוחני. בכדי ליהנות מזכויות בלעדיות של סימן מסחרי יש לרשמו אצל רשויות רלוונטיות במדינות ייעודיות. הליך הרישום מצריך בדיקות מקדימות, תיאור נכון של הסימן ובתשלום אגרות. עם The Patenters – המרכז לקניין רוחני, תזכו בליווי מקצועי צמוד לכל אורך הליך הרישום, אשר יבטיח את הצלחתו ואת אישור בקשת רישום הסימן המסחרי.

קרא עוד »

כתוב לנו

התקשרו עכשיו !