התקשרו עכשיו :
074-7145148

אגרת רישום סימן מסחרי

סימני מסחר מהווים סמלים המזוהים עם מוצר, שירות או בית עסק מסוים, ומספקים אמצעי זיהוי חשוב המוגן בחוק כקניין רוחני. בכדי ליהנות מזכויות בלעדיות של סימן מסחרי יש לרשמו אצל רשויות רלוונטיות במדינות ייעודיות. הליך הרישום מצריך בדיקות מקדימות, תיאור נכון של הסימן ובתשלום אגרות. עם The Patenters – המרכז לקניין רוחני, תזכו בליווי מקצועי צמוד לכל אורך הליך הרישום, אשר יבטיח את הצלחתו ואת אישור בקשת רישום הסימן המסחרי.
אגרת רישום סימני מסחר

הליך רישום סימן מסחרי

בקשות לרישום סימן מסחרי מוגשות לרשות הפטנטים למחלקת סימני מסחר, שם הן נבחנות ונבדקות על ידי התאמתן להוראות פקודת סימני המסחר ותקנות סימני המסחר, בין היתר בהיותן סימנים ייחודיים ומקוריים. בהגשת בקשה של רישום סימן מסחרי אגרה הינה חלק בלתי נפרד מההליך, זאת לצד חיפוש סימני מסחר דומים במאגרים רלוונטיים ועריכת הבקשה באופן מקצועי ונכון. העריכה כוללת המלצה על סיווג מתאים עבורו, כאשר לכל סיווג יש אגרה נפרדת. כמו כן, במידה ועולות התנגדויות לבקשה או שהבקשה נידחת בפעם הראשונה יש צורך בהשקעה נוספת של משאבים.

עלויות אגרת רישום סימן מסחרי

עלות רשם סימני מסחר אגרות מוכתבת על ידי הפרמטרים הבאים:

אגרה כללית- עבור הגשת בקשה לסימון מסחרי

מספר טובין מבוקשים- ככל שמספר הסיווגים המבוקשים בסימון מסחרי עולה כך בהתאם גדלה עלות האגרה.

מדינות רישום יש הבדל בעלות אגרת סימון מסחרי בין המדינות השונות בעולם, כאשר לכל מדינה עמלות ומחירים משלה.

הליך הרישום עלות האגרות המבוקשות נקבע גם בהתאם להליך הרישום המבוקש. כך למשל, עלות רישום סימן מסחרי בינלאומי לפי פרוטוקול מדריד שונה מעלויות רישום נפרדות לכל מדינה.

רישום מהיר במידה ומעוניינים ברישום מהיר יש צורך בתשלום מיוחד עבור הליך זה.

חידוש הסימון- כל מספר שנים יש להגיש בקשה להארכת הסימן המסחרי ולשלם אגרה עבור פעולה זו.

האם כדאי לרשום סימן מסחרי?

באופן עקרוני – כן. אם יש לכם זהות תאגידית, אם אתם רוצים לבנות בסיס מסחרי, אתם צריכים שיכירו אתכם וסימן מסחרי רשום הוא דרך מצוינת להשיג זאת. כאשר יש לכם סימן מסחרי רשום, למתחרים שלכם יהיה יותר קשה לבלבל את הלקוחות, הוא יופיע בהקשר למוצר/ים שלכם ויקל על הקונים למצוא אותו. אם נעצור לרגע וניזכר בכמה מן הסימנים המסחריים הרשומים המוכרים ביותר, ניווכח שהם התבססו לאורך זמן רב וצברו קהל נאמן. שערו בנפשכם חברות ענק מתחום המזון והמשקאות שלא היו מחזיקות בסימן מסחרי רשום – לא יכול לקרות.

ברגע שאתם רושמים סימן מסחרי כשלכם, אתם מפתחים זהות מסחרית אשר משויכת לכם ולמוצר/ים שלכם. זהו קניין רוחני יקר ערך העוזר לפתח נאמנות לקוחות לעסק שלכם ולמוצריו. חברות גדולות בתחום האופנה למשל מתהדרות בסמלים שלהם ואנשים מוכנים לשלם יותר על מוצריהן על מנת להסתובב בגאווה עם הסימן המסחרי הרשום שלהן לעיני כל. אז נכון, לא כולם נהיים ענקי מסחר, אבל מעבר לעובדה שנחמד לחלום קצת, גם אתם תחושו גאווה גדולה לראות את הסימן המסחרי הרשום שלכם מתנוסס על אריזות, במדיה ובחומרי פרסום, על גבי מוצרים ועוד.

רישום סימן מסחרי – למי פונים?

רישום סימן מסחרי הינו תהליך מורכב, לכן מומלץ לעשותו עם מי שמיומן ומנוסה בתחום. ראשית, איש מקצוע ידע לכוון אתכם ולהבין, יחד עמכם, בדיוק מה אתם צריכים. האם אתם עובדים מול זירה מקומית, אזורית או שאתם פונים לקהל בינלאומי. בהתאם לכך מתחיל רשם סימני המסחר את עבודתו ומבצע את כל הבדיקות הנחוצות על מנת למנוע מכם עוגמת נפש עתידית. אגרות רשם סימני המסחר מכסות את שכר טרחתו של הרשם, את עלות הזמן שהוא מקדיש לטיפול ברישום הסימן המסחרי שלכם וכדומה. ישנן עוד אגרות סימני מסחר, כפי שפירטנו קודם, המשולמות לגורמים נוספים הלוקחים חלק בתהליך.

אין מנוס מן העלויות הכרוכות בביצוע רישום סימן מסחרי, אך מדובר בהשקעה שמפיקה בעיקר תועלת. העלויות המשולמות לאיש המקצוע שמלווה אתכם לאורך התהליך מיועדות להוות תמורה לזמן ולעבודה שהוא משקיע בתהליך. התשלומים הנוספים נגבים על ידי גופים שלטוניים או רשויות שונות, לפי הנהוג בכל מקום שרלוונטי לרישום הסימון המסחרי שלכם. ככל שאתם פונים לקהלים רבים יותר, המפוזרים על פני מגוון גדול ורחב יותר של מיקומים גיאוגרפיים, כך תמצאו עצמכם מתבקשים לשלם יותר – כיוון שיותר גורמים נוספים קשורים לתהליך וכל אחד מהם מבקש את חלקו. אל תתנו לעלויות להדאיג או להרתיע אתכם: אם יש לכם הצדקה לרישום סימן מסחרי אתם בדרך הנכונה והסימן שלכם יעשה לכם שרות טוב ויביא לכם נאמנות צרכנית וזהות תאגידית ברורה.

דברו איתנו

להגשת בקשה עבור רישום סימן מסחרי, לקבלת ייעוץ מקצועי ועוד מידע אודות אגרות נדרשות ועלות ההליך, צרו קשר עם The Patenters – המרכז לקניין רוחני
בטלפון 074-7145148 או בדוא״ל [email protected].

שתף:

מאמרים נוספים

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

הפטנט המאוחד ובית המשפט המאוחד (Unitary Patent and the Unified Patent Court ) הם שני כלים שנועדו לחזק ולהשלים את מערכת הענקת הפטנטים האירופית המרכזית הקיימת כיום. הם יציעו למשתמשי מערכת הפטנטים אפשרות חסכונית להגנה על פטנטים ברחבי אירופה באמצעות הגשת פטנט יחיד.

קרא עוד »
סמני מסחר

סימני מסחר

אודות רישום סימני מסחר רישום סימני מסחר הוא צעד מתבקש עבור יצרנים וסוחרים המעוניינים להבטיח את זכויות הסימון הייחודיות שלהם על גבי טובים רלוונטיים. אכן,

קרא עוד »

כתוב לנו

התקשרו עכשיו !